NLP Integrativ Strategic

Asociatia de Cercetare, Consiliere si Psihoterapie Integrativa

NLP Integrativ Strategic

Finalizat prin eliberarea unui certificat european, cursul de NLP integrativ strategic care începe în 10-11 noiembrie 2023 la Timișoara este destinat tuturor celor care doresc o carieră în coaching sau consiliere de dezvoltare personală, precum și tuturor celor care doresc să își schimbe viața, prin raportarea la sine și la ceilalți (creșterea stimei de sine, îmbunătățirea relațiilor, schimbarea tiparelor neproductive, atingerea obiectivelor personale, gestionarea emoțiilor, etc).

Numărul de locuri este limitat, astfel încât vă rugăm să vă înscrieți din timp.  

Informații suplimentare și înscrieri: secretariat.accpi@gmail.com sau 0744.333.362

Cursul este organizat de Asociația de Cercetare, Consiliere și Psihoterapie Integrativă (ACCPI), singurul institut EAPTI din România – Institut de Formare Acreditat European (European Accredited Psychotherapy Training Institute). Coordonatorul cursului este Lorena Cristescu, psihoterapeut specializat în psihoterapie integrativă, psiholog clinician, cu specializări în NLP, parenting, tehnici de vânzare, coaching, marketing.

Cursul este organizat pe trei nivele: nivelul 1 cu 6 module, nivelul 2 cu 6 module și nivelul 3 cu 12 module. Vom avea un modul de curs în fiecare lună, cu durata de două zile (vineri orele 17-21 și sâmbătă orele 10-20). Taxa de participare este de 620 lei/ modul. Suportul de curs este inclus. Poți urma un nivel, dacă dorești un curs NLP Basic, sau poți veni și la nivelul 2, primind certificat NLP Practitioner, ori poți deveni NLP Master dacă parcurgi toate cele trei nivele de curs.

Cursul NLP integrativ strategic cuprinde partea teoretică și practică, cu accent pus pe partea practică.

Programa cursului NLP Integrativ Strategic

Nivelul 1. NLP Basic

Modulul 1. Introducere în NLP

1.1. Ce este NLP; 1.2. Principiile NLP; 1.3. Presupozițiile NLP; 1.4. Modelul de comunicare NLP; 1.5. Principiile  cauzei și efectului; 1.6. Aplicațiile NLP în educație, sănătate, management, sport și terapie.

Modulul 2. Stabilirea scopurilor și obținerea rezultatelor

2.1. Raționamentul stabilirii scopurilor; 2.2. Teorii din neuro-științe; 2.3. Teoria învățării sociale; 2.4. Dezvoltarea psihologică și emoțională; 2.5. Principiile stabilirii scopurilor; 2.6. Procesul stabilirii scopurilor; 2.7. Aplicații practice: modelul PACER

Modulul 3. Înțelegerea sinelui

3.1. Emoțiile, cognițiile și comportamentele; 3.2. Structura sinelui; 3.3. Moștenirea genetică, neurobiologia și auto-sabotarea; 3.4. Timpul și spațiul; 3.5. Sinele în relație cu ceilalți; 3.6. Aplicații practice: Emoțiile ca energie.

Modulul 4. Înțelegerea celorlaltora

4.1. Acuitatea senzorială. Calibrarea; 4.2. Raportul; 4.3. Sistemele de reprezentare; 4.4. Indicatorii privirii; 4.5. Aplicații practice: a. Calibrarea; b. Raportul; c. Scorul preferințelor reprezentaționale; d. Procesul de accesare vizuală; e. Aplicații ale tiparelor vizuale.

Modulul 5. Credințele

5.1. Credințele funcționale și disfuncționale; 5.2. Formarea credințelor; 5.3. Credințele limitative; 5.4. Recadrarea / reframing; 5.5. Harta nu este teritoriul; 5.6. Aplicații practice: Camera credințelor.

Modulul 6. Perspectivele alternative (privește lucrurile altfel)

6.1. Pozițiile perceptuale; 6.2. Principiile și procesele pozițiilor perceptuale; 6.3. Meta-oglindirea; 6.4. Aplicații practice: a. Pozițiile perceptuale; b. Meta-oglindirea.

Nivelul 2. NLP Practitioner

Modulul 7. Creativitatea și schimbarea

7.1. Ce este creativitatea; 7.2. Principiile creativității; 7.3. Devizele omului creativ; 7.4. Neuro-biologia creativității; 7.5. Aplicații practice: Tiparul Disney.

Modulul 8. Tiparele de comportament

8.1. Comportamentul adaptativ și dezadaptativ; 8.2. Abilitățile; 8.3. Obiceiurile; 8.4. Auto-sabotarea; 8.5. Tiparele de comportament și scenariile de viață inconștiente; 8.6. Aplicații practice. Tehnica filmului.

Modulul 9. Utilizarea metaforelor în procesul vindecării și dezvoltării personale

9.1. Definiția și structura metaforelor; 9.2. Limbajul metaforic; 9.3. Utilizarea metaforelor ca instrumente în NLP; 9.4. Poveștile terapeutice; 9.5. Basmele pentru copii și pentru adulți; 9.6. Aplicații practice: a. Exercițiul de creare a unei metafore; b. Revista identității personale.

Modulul 10. Încrederea în sine

10.1. Stima de sine; 10.2. Imaginea corporală; 10.3. Acceptarea condiționată și erodarea stimei de sine; 10.4. Neajutorarea învățată; 10.5. Auto-eficacitatea; 10.6. Aplicații practice: a. Tehnica celor 10.000 de kilometri; b. Evaluarea credințelor despre sine; c. Tehnica Swish.

Modulul 11. Recadrarea

11.1. Principiile recadrării; 11.2. Tipuri de recadrare; 11.3. Procedura recadrării; 11.4. Aplicații practice: a. Exerciții de recadrare; b. Tehnica ”Învață pe alții”.

Modulul 12. Vizualizarea și imageria

12.1. Modalitățile și sub-modalitățile; 12.2. ”Maping”; 12.3. Limbajul hipnotic – Milton Erickson; 12.4. Imaginație versus vizualizare; 12.5. Tehnicile de relaxare; 12.6. Aplicații practice: a. Lucrul cu sub-modalitățile; b. Locul preferat și metafora coridorului; c. Tehnica vânzării eficiente.

Modul de examen

Examenul constă dintr-un teste grilă cu 30 de întrebări și examen practic.

Nivelul III. NLP Master

Modulul 13. Emoțiile

13.1. Stările interne: emoții și senzații; 13.2. Neurobiologia emoțiilor; 13.3. Inteligența emoțională; 13.4. Mecanismele emoțiilor; 13.5. Aplicații practice: a. Tehnici de eliberare a emoțiilor negative; b. Gestionarea emoțiilor.

Modulul 14. Reprezentările interne

14.1. Strategiile; 14.2. Modelul TOTE; 14.3. Procesul de lucru cu strategiile; 14.4. Aplicație practică: Lucrul cu strategiile.

Modulul 15. Stările și comportamentul

15.1. Modelul NLP al comunicării; 15.2. Ancorele; 15.3. Principiile ancorării; 15.4. Procesul ancorării; 15.5. Aplicații practice: Lucrul cu ancorarea.

Modulul 16. Gestionarea schimbării

16.1. Modelul nivelelor neuro-logice. 16.2. Modelul SCORE al schimbării; 16.3. Schimbarea individuală și schimbarea organizațională; 16.4. Aplicații practice: a. Modelul Dilts; b. Modelul SCORE.

Modulul 17. Gestionarea timpului

17.1. Timpul și percepția timpului; 17.2. Gestionarea timpului; 17.3. Modul de raportare la timp; 17.4. Aplicații practice: a.Bioritmul; b. Linia timpului.

Modulul 18. Limbajul și comunicarea

18.1. Meta-modelul; 18.2. Distorsiunile; 18.3. Eliminările și omisiunile; 18.4. Generalizările; 18.5. Modelul Milton; 18.6. Presupozițiile; 18.7. Aplicații practice cu modelele de limbaj.

Modulul 19. Modalitățile de învățare

19.1. Învățarea la copil și la adult; 19.2. Modelul ”Mat” al învățării; 19.3. Tipuri de învățare; 19.4. Aplicații practice ale tipurilor de învățare.

Modulul 20. Valorile

20.1. Credințele și valorile; 20.2. Principiile valorilor; 20.3. Contextul valorilor; 20.4. Aplicații practice: a. Tehnica Amazonului; b. Tehnica blazonului.

Modulul 21. Meta-programele

21.1. Ce sunt meta-programele; 21.2. Principiile meta-programelor; 21.3. Meta-programele simple; 21.4. Meta-programele complexe; 21.5. Preferințele în comunicare; 21.6. Aplicații practice: a. Identificarea meta-programelor; b. Călătoria la o stâncă.

Modulul 22. Modelarea

22.1. Ce este modelarea; 22.2. Principiile modelării; 22.3. Tiparele modelării; 22.4. Aplicații practice: a. Exerciții de modelare; b. Identificarea cu celălalt.

Modulul 23. Lucrul cu corpul

23.1. Ce este psihosomatica; 23.2. Emoțiile și corpul nostru; 23.3. Reprimarea emoțiilor și efectele asupra corpului; 23.4. Aplicații practice: a. Presence juste; b. Tehnici hipnotice.

Modulul 24. Modele inovative în NLP

24.1. Meta-stările; 24.2. Profilul LAB; 24.3. Panoramele sociale; 24.4. Modelarea simbolică; 24.5. Modleul RESOLVE; 24.6. RE-modelarea comportamentală; 24.7. Tehnici invovative: Compasul identității; Radarul minții și JobEQ.

Modul de examen

Examenul constă dintr-un teste grilă cu 30 de întrebări și examen practic.