Formarea de bază în life coaching, specializarea coaching integrativ strategic, se desfășoară în anul 1 de formare.

MODULUL 1

INTRODUCERE ÎN COACHING

1. Istoricul coaching-ului; 2. Definiţia coaching-ului; 3. Tipuri de coaching: 3.1. Coaching pentru viață (life coaching); 3.2. Coaching pentru carieră; 3.3. Coaching organizațional; 3.4. Co-coaching; 3.5. Coaching pentru afaceri și executiv; 3.6. Coaching pentru relații; 4. Diferențele dintre coaching, consilierea psihologică și psihoterapie; 5. Modele de coaching: 5.1. Teoria sistemelor; 5.2. Programarea neurolingvistică; 5.3. Analiza tranzacțională; 5.4. Modelul Gestalt; 5.5. Psihodrama; 5.6. Teoria cognitiv-comportamentală; 5.7. Modelul psihodinamic; 5.8. Modelul integrativ strategic.

MODULUL 2

TEME ȘI PROBLEME UZUALE ÎN COACHING-UL INDIVIDUAL

1. Teme și probleme uzuale în coaching-ul individual: 1.1. Abilitățile și performanța; 1.2. Dezvoltarea personală; 1.3. Leadership-ul; 1.4. Căutarea sensului vieții; 1.5. Deficite motivaționale; 1.6. Orientarea profesională; 1.7. Dificultăți de comunicare; 1.8. Dificultăți de relaționare interpersonală; 1.9. Anxietatea de performanță; 2. Procesul de coaching; 3. Variabila client; 4. Variabila coach; 5. Interviul și evaluarea.

MODULUL 3

COACHING-UL INTEGRATIV STRATEGIC

1. Definirea problemei / domeniului în care clientul are nevoie de ajutor: 1.1. Modelul integrativ strategic; 1.2. Domeniul cognitiv; 1.3. Domeniul emoțional; 1.4. Domeniul dinamicii interne; 1.5. Domeniul social, familial și ocupațional; 1.6. Domeniul existențial; 1.7. Domeniul comportamental; 2. Procesul de coaching individual: 2.1. Explorarea situației actuale; 2.2. Imaginarea viitorului; 2.3. Explorarea, testarea și stabilirea scopurilor; 2.4. Acțiunea; 2.5. Temele de casă; 2.6. Confruntarea rezistențelor; 3. Intervenții și tehnici de bază în coaching: 3.1. Întrebările și confruntarea; 3.2. Clarificarea; 3.3. Recadrarea; 3.4. Feed-back-ul; 3.5. Imageria ghidată; 3.6. Utilizarea metaforelor.

MODULUL 4

RELAȚIA DE COACHING

1. Relația de coaching în context: 1.1. Alianța de coaching; 1.2. Rupturile alianței și gestionarea lor; 1.3. Construirea și menținerea relației de coaching; 1.4. Principii relaționale în coaching; 1.5. Co-crearea relației de coaching; 1.6. Modelul celor şase modalităţi ale relaţiilor – Clarkson şi Gilbert: alianţa de coaching, relaţia transferenţială-contratransferenţială, relaţia reperatoare sau necesară din punct de vedere developmental, relaţia Eu-Tu sau relaţia reală, relaţia transpersonală şi relaţia reprezentaţională; 2. Variabila coach: 2.1. Empatia; 2.2. Acceptarea necondiţionată; 2.3. Autenticitatea; 2.4. Variabile profesionale; 2.5. Variabile demografice şi de diversitate; 2.6. Variabile de personalitate; 2.7. Dezvoltarea personală în coaching; 2.8. Stilul de ataşament; 2.4. Variabila client în coaching.

MODULUL 5

MOTIVAȚIA

1. Teorii ale motivației: 1.1. Teorii ale reducerii nevoilor; 1.2. Teorii ale expectanței-valorii; 1.3. Teorii ale dezvoltării; 2. Motivaţia intrinsecă şi extrinsecă; 3. Stabilirea scopurilor; 4. Locusul controlului; 5. Neajutorarea învăţată; 6. Motivaţia pentru schimbare şi stadiile schimbării; 7. Teoria auto-determinării; 8. Placebo, speranţa şi expectanţa; 9. Experienţele de învăţare; 10. Întărirea eului; 11. Atribuirea rezultatului.

MODULUL 6

PROCESUL DE COACHING INDIVIDUAL

1. Contextul coaching-ului: 1.1. Contractele de coaching; 1.2. Condițiile fundamentale pentru valabilitatea contractelor de coaching; 1.3. Formularea contractului de coaching; 1.4. Contractele în trei colțuri; 2. Modelul de coaching; 3. Tehnici esențiale pentru coach; 4. Succesul și eșecul în coaching; 5. Clienții pentru care coaching-ul este contraindicat; 6. Problemele care depășesc sfera coaching-ului; 7. Codul etic; 8. Confidențialitatea.

Aplicaţii practice: 10 ore. Cuprins: Tehnicile esenţiale pentru coach; Formularea contractului de coaching; Dialogul strategic; Studii de caz.