Formarea de bază în coaching organizațional se desfășoară în primul an de formare în coaching integrativ strategic.

MODULUL 1

INTRODUCERE ÎN COACHING

1. Istoricul coaching-ului; 2. Definiţia coaching-ului; 3. Tipuri de coaching: 3.1. Coaching pentru viață (life coaching); 3.2. Coaching pentru carieră; 3.3. Coaching organizațional; 3.4. Co-coaching; 3.5. Coaching pentru afaceri și executiv; 3.6. Coaching pentru relații; 4. Diferențele dintre coaching, consilierea psihologică și psihoterapie; 5. Modele de coaching: 5.1. Teoria sistemelor; 5.2. Programarea neurolingvistică; 5.3. Analiza tranzacțională; 5.4. Modelul Gestalt; 5.5. Psihodrama; 5.6. Teoria cognitiv-comportamentală; 5.7. Modelul psihodinamic; 5.8. Modelul integrativ strategic.

MODULUL 2

PROCESELE ȘI DINAMICA DE GRUP

1. Definiția grupurilor; 1.1. Grupurile ca sistem; 1.2. Caracteristicile grupurilor de succes; 1.3. Durata de viață a unui subsistem; 1.4. Locul grupului în organizație; 2. Procesele de grup: 2.1. Formarea și dezvoltarea grupurilor ; 2.2. Experiența de membru al unui grup; 2.3. Performanța și interacțiunile în grup; 2.4. Influența grupului; 2.5. Modalități de comunicare în grup; 3. Dinamica grupului: 3.1. Amenințarea la adresa identității; 3.2. Relația de coaching în grup; 3.3. Roluri și probleme comportamentale; 3.4. Conflictele în grup; 4. Anti-grupul: 4.1. Determinanții anti-grupului; 4.2. Lucrul cu anti-grupul.

MODULUL 3

ORGANIZAȚIA ȘI COMPORTAMENTUL ORGANIZAȚIONAL

1. Tipuri de organizații; 2. Specificul organizațiilor; 3. Componente și relații în cadrul organizațiilor; 4. Teorii despre organizații: 4.1. Teorii clasice; 4.2. Teorii neoclasice; 4.3. Teoria resurselor umane; 4.3. Teoria modernă structurală; 4.4. Teoria economică; 4.5. Teoria puterii și politicii; 4.6. Teoria culturii și schimbării organizaționale; 4.7. Teoria mediului; 5. Comportamentul organizațional: 5.1. Teoria ierarhiei nevoilor; 5.2. Teoria existenței, relaționării și creșterii; 5.3. Teoria psihanalitică organizațională; 5.4. Teoria igienei motivaționale; 5.5. Teoria caracteristicilor slujbei; 5.6. Teoria expectanțelor; 5.6. Învățarea operantă.

MODULUL 4

CULTURA ȘI CLIMATUL ORGANIZAȚIONAL

1. Cultura organizațională: 1.1. Istoric și definiții; 1.2. Modele ale culturii organizaționale (putere, rol, achiziții, suport); 1.3. Dimensiunile culturii organizaționale (1.3.1. Sistemul Hofstende: putere/distanțare, masculinitate/feminitate, individualitate/colectivism, nesiguranță/evitare; 1.3.2. Orientarea spre viitor; 1.3.3. Orientarea spre oameni; 1.3.4. Asertivitatea; 1.3.5. Orientarea spre performanță); 1.4. Funcția culturii organizaționale; 1.5. Culturi organizaționale slabe și puternice; 1.6. Crearea culturii organizaționale; 1.7. Menținerea culturii organizaționale; 1.8. Metode de învățare a culturii organizaționale; 1.9. Schimbarea culturii organizaționale; 2. Climatul organizațional.

MODULUL 5

VIAȚA INCONȘTIENTĂ A ORGANIZAȚIILOR

1. Teoria organizațională psihanalitică; 2. Mecanismele de apărare organizaționale; 3. Psihodinamica culturii organizaționale; 4. Identitatea organizației; 5. Identitatea personală și afilierea la grup; 6. Psihodinamica limbajului și comunicării în mediul organizațional.

MODULUL 6

PERSONALITATEA INDIVIDULUI ȘI ORGANIZAȚIEI

1. Teorii ale personalității: 1.1. Perspectiva psihodinamică; 1.2. Perspectiva umanistă; 1.3. Perspectiva trăsăturilor; 1.4. Perspectiva comportamentală; 1.5. Perspectiva cognitivă; 2. Legătura dintre personalitate și performanța ocupațională; 3. Rolul personalității în echipă; 4. Personalitatea și comportamentul ocupațional contraproductiv; 5. Personalitățile și relațiile se serviciu; 6. Potrivirea persoană-organizație; 7. Personalitatea organizației și a grupului.